Heb je een vraag? Mail of bel ons!0515 57 24 90

Nieuwe huisstijl voor Timmerfabriek de Jong Woudsend

11-04-2017

In april 2016 zijn wij door Timmerfabriek de Jong gevraagd om een voorstel te maken voor een nieuw logo en nieuwe huisstijl voor het gehele bedrijf. Het bedrijf bestaat sinds 1922 en is met name gericht op de productie en deels plaatsing van kozijnen. De kozijnen worden in eigen fabriek van a tot z gemaakt, dus van ruwe planken tot gespoten en gelakte kozijnen incl. de ramen. De doelgroep voor het werk wat ze doen is met name het hogere segment, waaronder grachtenpanden, architectonische panden en planmatige renovaties. Het is een bedrijf waar ze nog echt ambachtelijk werken.

Lees hieronder hoe het logo tot stand is gekomen en hoe wij de werkwijze van het bedrijf zo goed mogelijk hebben proberen te vertalen in een logo.

Waarom dit beeldmerk?
Er is gekozen voor de contouren van een grachtenpand om de doelgroep van de Timmerfabriek te illustreren, het kozijn illustreert de werkzaamheden. Het raam is daarnaast geopend, dat de openheid van het bedrijf weergeeft.

Waarom deze kleuren?
Bruin is de kleur van de natuur (duurzaamheid) en de kleur van hout. Bruin staat daarnaast ook voor ambachtelijk, traditioneel en betrouwbaar. Oranje wordt gebruikt als steunkleur en zorgt voor een opvallend detail in het logo en staat meteen ook voor warmte (persoonlijk). De kleur zit ook in de huidige huisstijl, het zorgt daarbij ook voor herkenbaarheid.

Waarom deze lettertypes?
Voor ‘Timmerfabriek de Jong’ is een stevig, degelijk en ambachtelijk lettertype gekozen, verwijzend naar het ambachtelijke werk dat wordt geleverd. ‘Woudsend 1922’ is geschreven in een tijdloos, modern lettertype, gericht op de toekomst.

Nu, bijna een jaar na het eerste contact, hebben we al veel werk voor de Timmerfabriek mogen leveren.
Nadat ons eerste voorstel van het logo goed werd ontvangen, door zowel directie als de werknemers, zijn we aan de slag gegaan met het opzetten van een plan om het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl onder de aandacht te brengen van personeel, klanten en leveranciers. Zo is het nieuwe logo en huisstijl tijdens de nieuwjaarsborrel van het bedrijf begin van dit jaar gepresenteerd aan de betrokkenen. Ook hebben zij een pen en een sleutelhanger met het nieuwe logo meegekregen.

Ondertussen hebben we het pand, nadat het houtwerk en de regenpijpen in de kleur van de nieuwe huisstijl waren geverfd, voorzien van stickers en diverse borden. De oranje strook, die veelvuldig terugkomt in de huisstijl, is ook hier subtiel aanwezig als een klein biesje die rondom het pand loopt.

Ook zijn we bezig met de nieuwe website en worden de aanhangers en bedrijfsauto’s ook allemaal voorzien van belettering in de nieuwe huisstijl.


Send this to friend