Heb je een vraag? Mail of bel ons!0515 57 24 90

Een persoonlijk Facebook profiel omzetten naar bedrijfspagina?

28-10-2016

Regelmatig zien wij dat ondernemers wel actief zijn op Facebook, maar zonder het te weten hiervoor een persoonlijk profiel gebruiken. Echter, dit is tegen de regels. Wanneer Facebook ontdekt dat het profiel voor commerciële doeleinden wordt kan deze zelfs worden verwijderd en daarmee ook alle verkregen vrienden en berichten. Dit is natuurlijk zonde van alle energie en geïnvesteerde tijd en kies daarom altijd voor een bedrijfspagina wanneer je actief wordt op Facebook. Gebruikt  u hiervoor wel een persoonlijk profiel?

 

Dan is er goed nieuws! Met behulp van onderstaande stappenplan kunt u uw pagina wijzigen, waarbij uw vrienden  worden omgezet naar fans.

 

Heeft u helemaal nog niet een eigen pagina, lees dan hier onze handleiding voor het maken van een bedrijfspagina op Facebook.

Begin met overzetten

Nadat u bent ingelogd met het betreffende profiel gaat u als eerste naar onderstaande pagina en klik op de knop “Aan de slag”.

http://www.facebook.com/pages/create.php?migrate

Na een kleine laadtijd verschijnt onderstaande melding.

Als u het persoonlijke profiel kopieert naar een bedrijfspagina neemt Facebook automatisch bepaalde informatie over. Zoals bijvoorbeeld:

  • Alle vrienden en volgers worden omgezet in personen die de nieuwe pagina leuk vinden (likes);
  • U behoudt uw rol op pagina’s die u (mede) beheert;
  • De profielfoto wordt de profielfoto van de pagina;
  • Uw gebruikersnaam wordt de naam van de pagina;

Onthoud dat het bij het overzetten even kan duren voordat alle vrienden zijn overgezet naar likes en fans.  Ga nu verder naar de vervolgacties welke instellingen u kunt selecteren.

Kies het juiste soort pagina voor uw bedrijf

  • Heeft u een echte locatie waar u mensen kunt ontvangen, kies dan voor “Plaats of Lokaal bedrijf”.
  • Heeft u geen bezoekadres en openingstijden (bijv. een webshop, stichting , groep of non-profit organisatie), kies dan voor “Bedrijf, organisatie of instelling”.
  • Indien u een eigenaar bent van een merk, waarbij producten verkocht worden via diverse kanalen (offline of online), kies dan voor “Merk of product”.

Denk bij het maken van de keuze voor uw bedrijfsnaam goed na wat u kiest. Wanneer u meer dan 200 likes heeft kunt u dit namelijk niet meer aanpassen. Gefeliciteerd! U heeft nu een echte bedrijfspagina en kunt u starten met het verzamelen van meer likes en volgers.

En hoe nu verder?

We gaan er vanuit dat deze tips u verder helpen om uw aanwezigheid op Facebook te versterken. Heeft u ook een goede Facebooktip? Deel deze dan als opmerking onder dit bericht.

Benieuwd hoe u meer uit uw Facebook bedrijfspagina kunt halen?

ZWF ontwerp kan u hierbij verder helpen. Informeer naar de mogelijkheden en ontvang vrijblijvend advies. Bel 0515 572490 of stuur een e-mail naar info@zwf-ontwerp.nl


Send this to friend