• Alle
  • Social Media
  • Websites

Hoe maak je een eigen Facebook bedrijfspagina?

Het loont nog steeds om uw bedrijf op Facebook onder de aandacht te brengen. Facebook is niet namelijk niet alleen een vriendennetwerk, maar ook een interessant platform voor het bedrijfsleven met wereldwijd honderden miljoenen leden. Dit zijn niet alleen maar jongeren, zoals veelal wordt verondersteld. Integendeel zelfs: 61% van de Facebook-gebruikers is 35 jaar of ouder.

 

U kunt Facebook zakelijk gemakkelijk inzetten om uw online zichtbaarheid te vergroten. Daarnaast biedt Facebook bedrijven een unieke mogelijkheid tot klantenbinding. U kunt het ook inzetten om:

  • Productontwikkeling en innovatie mee bevorderen;
  • Bezoek en verkoop mee vergroten;
  • Loyaliteit opbouwen en relaties versterken.

Voordat je een bedrijfspagina kunt aanmaken moet je beschikken over een eigen persoonlijk Facebookprofiel. Wanneer u hier nog niet over beschikt, kunt u deze hier aanmaken.

 

facebook-bedrijfspagina
Facebook-bedrijfspagina (1)

Stap1: Uw Facebook bedrijfspagina aanmaken

Klik hier om een Facebook bedrijfspagina aan te maken. Ga vervolgens naar de knop pagina aanmaken, welke u rechtsboven in het menu vindt en maak keuze uit:

  • Lokaal bedrijf of lokale plaats: wanneer mensen uw bedrijf fysiek kunnen bezoeken. Dit is vaak het geval als u een winkel of restaurant heeft.
  • Bedrijf, organisatie of instelling: wanneer u een virtueel bedrijf hebt, zoals een webshop of een online adviesbureau.

Hierna kunt u uw bedrijfsnaam, bedrijfsbeschrijving en bedrijfswebsite toevoegen. Met het laatste punt kunt de vindbaarheid van uw pagina en website in de zoekresultaten van Google vergroten.

Stap 2: Stel uw profielfoto in

Voor het uiterlijk van uw bedrijfspagina is het belangrijk dat u een professionele profielfoto gebruikt. Zoek daarom een foto die bij de uitstraling van uw bedrijf past, zodat u zich direct richt op de juiste doelgroep. Facebook adviseert om een bedrijfslogo als profielfoto te gebruiken en als omslagfoto een sfeerfoto van uw bedrijf. Gebruikt u meerdere Social Media kanalen, zoals Twitter, LinkedIn of Instagram? Zorg dan dat alle kanalen er hetzelfde uitzien.

 

Stap 3: Selecteer een voorkeursdoelgroep

Selecteer de doelgroep waar u mee in contact wilt komen. Facebook beveelt dan uw pagina aan bij deze doelgroep.

 

Stap 4: Uw gegevens aanvullen

U heeft nu de basis bedrijfspagina aangemaakt. Wanneer u op de info-knop klikt kunt u uw gegevens aanvullen en bewerken, zoals de adresgegevens, bedrijfsdiensten en specialismen. Sla na het invoeren alles op.

 

Stap 5: Overige informatie aanvullen

Klik op de + knop rechtsboven in het scherm en vervolgens op notities. U kunt notities gebruiken om overige informatie over uw bedrijf te plaatsen. Hou het beknopt en bondig. Vermeld in de korte beschrijving ook de URL van uw website voor meer bezoekers.

 

Stap 6: Zorg voor een eigen Facebook URL

De URL die uw Facebook bedrijfspagina na het aanmaken krijgt is lang en erg onhandig. Om uw bedrijfspagina te promoten is het beter om een eigen URL aan te maken. Klik hiervoor rechtsboven op info en daarna op pagina-informatie. Onder de kop “facebookwebadres” klikt u op bewerken om de URL te wijzigen. Verwerk hierin altijd uw bedrijfsnaam. Gefeliciteerd! U heeft nu uw eigen Facebook bedrijfspagina!

En hoe nu verder?

De volgende stap is om vrienden, kennissen en klanten uit te nodigen om uw bedrijfspagina te liken. Dit kan bijvoorbeeld via Facebook door op de knop “Voorstellen aan vrienden” te klikken. Daarnaast kunt u Facebook koppelen aan uw website d.m.v. een knop of een Facebook feed.

 

Benieuwd hoe u meer uit uw Facebook bedrijfspagina kunt halen?

ZWF ontwerp kan u hierbij verder helpen. Informeer naar de mogelijkheden en ontvang vrijblijvend advies.
Bel 0515 572490 of stuur een e-mail naar info@zwf-ontwerp.nl